FAQ

Det betyder mycket för oss att du känner dig trygg med att handla hos oss.

Vi har gjort en lista med frågor och svar som vi hoppas kan hjälpa dig annars är du alltid välkommen att kontakta oss via telefon eller e-mail.

Hur handlar jag?

Vi har delat in varorna i olika kategorier överst på hemsidan. Välj den önskade kategorin eller eventuellt underkategorin och välj den önskade produkten.

1. Sök den eller de varor du önskar och lägg dem i varukorgen, gå därefter till kassan.

2. Ange din personliga information.

3. Välj försändelse och betalningssätt.

4 Godkänn våra allmänna villkor.

5. Kontrollera att all information är korrekt och godkänn köpet.

 

Vad skall jag betala i frakt?

Vi levererar frakt fritt över nästan hela landet vid köp över 4000 kr. Vid köp under 4000 kr tillkommer det en fraktkostnad på 99 kr - 269 kr .

Till icke bro fasta öar debiteras en extra avgift på kr 400 kr. oavsett köpesumman.

Om du köper en liten post kontakta oss för att få billigare frakt.

Du kan få dina varor levererade till dörren. Tidpunkten är beroende på var i landet du bor. Dina varor levereras med fraktbil eller post (beroende på vikt och storlek) inom ca 3-5 arbetsdagar.

Om varan inte skulle finnas på lager kontaktar vi dig, vi följer din order och skickar varorna så fort som möjligt. Om du önskar leverans en bestämd vecka, eller annan leveransadress löser vi det till dig.

Levererar ni till utlandet?

Nej. Men vi levererar gärna till en speditionsfirma.

När blir min order levererad?

Så fort de beställda varorna finns i lager blir din order sänd 1-3 dagar efter vi mottagit den.

Hur betalat jag?

Du kan betala med följande betalnings kort: VISA/Mastercard, Visa Elektron och Maestro.

Inga avgifter sker vid betalning.

Vid betalning med betalkort är du alltid säker mot missbruk.

Du har nämligen möjlighet att avisa en betalning, när du mottager din betalningsöversikt. Du har ingen självrisk i händelse av att ditt kort missbrukas i en internetbutik som använder SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem.

Du är alltså bättre skyddad än i den fysiska världen där ofta måste betala en självrisk när ditt kreditkort missbrukas med hjälp av din PIN-kod.

Uppgifterna du lämnar i samband med inköp som betalas med kreditkort är krypterade med (SSL) och det är bara PBS som kan läsa dem. Varken www.scanteak.se eller andra har möjlighet att läsa dina data.

Beloppet dras först när varorna skickas från www.scanteak.se. Det kan aldrig dras ett större belopp än vad du har godkänt vid köpet.

Vad gör jag om jag ångrar mitt köp?

Du har 14 dagars ångerrätt, när du handlar hos Scanteak.se

Ångerrätten gäller i 14 dagar efter att du mottagit dina varor.

Du skall inom 14 dagar från att du mottagit din leverans meddela oss om att du önskar ångra ditt köp.

Anmälan skall ske genom att kontakta oss på info@scanteak.se, i ditt meddelande gör oss helt klart medvetna om att du vill använda din ångerrätt. Du kan inte ångra genom att helt enkelt förkasta varan utan att ge oss en tydlig kommunikation om detta.

Returnering

Du måste skicka din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar efter att du har informerat oss om att du vill ångra ditt köp. Du måste betala de direkta kostnaderna för att skicka tillbaka varan. I gengäld är du ansvarig för att varorna packas på ett säkert sätt. Du bär risken från leveransen av varan. Vissa objekt kan genom sin natur inte returneras.

Varans skick när du skickar tillbaka den

Du är ansvarig för någon värdeminskning av de varor som av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa produkt, egenskaper och hur det fungerar. Med andra ord - du kan prova produkten på samma sätt som om du provat det i en fysisk butik.

Om produkten är bevisat bortom vad som beskrivs ovan, anser vi den som använd, vilket innebär att du bara få en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på produktens kommersiella värde.

 

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar köpet får du självklart tillbaka det belopp du har betalat till oss.  I händelse av en funktionsnedsättning som du är skyldig till dras det av från köpesumman.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått produkten. Om du ångrar ditt köp måste objektet skickas till Scanteak.

TOP